Prvá pomoc – teória a prax,
autor Zuzana Kubíková
(3.ročník)
Skialpinizmus, autor
Veronika Jurinová
(4. ročník)
Súťažná
práca Skialpinizmus
postúpila do okresného kola, ktoré sa konalo 14. marca na ZSŠE v
Liptovskom Hrádku, z ktorého do krajského kola nepostúpila.
Súťažná práca
Prvá pomoc – teória a prax
postúpila priamo do krajského kola pretože v jej kategórií sa v
okresnom kole nesúťažilo.
Prehľad o
riešených prácach v stredoškolskej odbornej činnosti v školskom roku
2006/2007
téma práce
konzultant
riešiteľ
ročník
NCMP
Mgr. Stella
Jančiová
Janka
Palúchová
štvrtý
Prvá pomoc – teória a prax
Mgr..Daniela Kompišová
Zuzana Kubíková
tretí
Skialpinizmus
Jurinová
Veronika Jurinová
štvrtý
TÉMY STREDOŠKOLSKEJ ODBORNEJ ČINNOSTI
V ŠKOLSKOM ROKU 2006/2007
Slovenský jazyk (č. odboru 17):
Nárečie v rodnej obci
(roč.1-4)
Rodák Martin
- Rázus (roč. 3-4)
Láska v
literárnych dielach(roč.3-4)
Divadlo v
súčasnosti (roč.1-4)
Psychológia (č. odboru 17):
Stres a jeho zvládanie (roč. 3-4)
Choroba v prežívaní človeka (roč. 3-4)
Neverbálna komunikácia v zdravotníckej praxi (roč.3-4)
Deti v nemocnici (Hospitalizované deti) (roč. 3-4)
Psychické zdravie a stres (roč. 3-4)
Emócie a temperament (roč. 2-3)
Asertivita (roč. 2-4)
Empatia (roč. 2-4)
Zdravotníctvo
(č. odboru 06):
Redukčné diéty (roč. 1-4)
Fajčenie – drogová závislosť
(roč. 1-4)
Naše zdravie (roč. 1-4)
Cholesterol v našom živote
(roč. 1-4)
Náhodné objavy v medicíne
(roč. 1-4)
Ploché nohy (roč. 1-3)
Prvá pomoc – teória a prax
(roč. 3-4)
NCMP (roč. 4)
Starostlivosť o inkontinentných chorých (roč. 3-4)
Hemoroidy – civilizačná
choroba (roč.2-4)
Neplodnosť – sterilita (roč.
3-4)
Očkovanie – áno či nie? (roč.
3-4)
Stravovanie inak –
makrobiotici, vegetariáni, vegáni...(roč. 1-3)
Úskalia obezity a chudnutia
(roč. 1-4)
Alternatívna medicína (roč.
1-4)
Zdravie z prírody (roč. 1-4)
Choroba z bozkávania –
infekčná mononukleóza (roč. 3-4)
Močové kamene – možnosti
liečby, prevencia (roč.3-4)
Alkoholizmus v dejinách
ľudstva (roč.2-3)
História,
dejepis (č. odboru 13):
Čo Slováci dali svetu (roč. 1-4)
Ľudské práva (roč. 1-4)
Ján Amos Komenský (roč. 1-4)
Mikulášski rodáci a ich miesto v histórii
slovenského národa (roč. 2-4)
Významné osobnosti ošetrovateľstva (roč. 2-4)
Informatika
(č. odboru 01)
PC
vírusy (roč. 1-4)
Hackerstvo (roč. 1-4)
Prezentácia učiva v POWER POINT (roč.3-4)
Matematika
a fyzika (č. odboru 02)
Laser v optike (roč.1-3)
Elektronické maturitné tablo (roč.1-4)
Využitie fyzikálnych poznatkov v zdravotníctve (roč.2-4)
Využitie štatistických metód v zdravotníctve (roč.3-4)
Biológia
(č. odboru 04)
Vplyv ružomberskej továrne na ekosystém (roč.1-4)
Zmapovať faunu vybraného toku
Liečivé byliny lokality Liptov (roč. 1-2)
Fytocídne účinky liečivých bylín (roč. 1-4)
Zisťovanie stupňa znečistenia vody, pôdy, vzduchu vo
vybranej lokalite (roč.1-4)
Voľný
čas (č. odboru 10)
Úspešní športovci regiónu Liptov
(roč. 1-4)
Tanec vo voľnom čase (roč.1-4)
Byliny v našej kuchyni (roč. 1-4)
Skialpinizmus
(roč. 1-4)
Učebné
pomôcky (č. odboru 14)
Učebné pomôcky v psychológii (roč. 1-4)
Tvorba formulárov
a dokumentácie pre predmet AZD
Základné informácie:
SOČ je stredoškolská odborná
činnosť študentov, ktorá slúži na rozšírenie vedomostí v odbore,
prezentovanie seba, triedy a školy. Ide o teoretické spracovanie vybranej
témy, jej prezentovanie a obhajobu na školskom kole SOČ ( mesiac február ).
Najlepšie práce postupujú do okresného kola a ďalej.
Uvedené témy
sú rozdelené do jednotlivých kategórií podľa odboru. Pre uľahčenie výberu
je za každou témou v zátvorke uvedený študijný ročník, ktorému sa
odporúča
daná téma. Ak študent chce rozpracovať tému, ktorá nie je uvedená v tomto
zozname – môže.
Ak študent chce pracovať na SOČ, ale nevie si vybrať tému, poradí mu
ktorýkoľvek učiteľ daného predmetu, na ktorého sa obráti, alebo ja osobne.
Riešiteľom práce môže byť
jeden študent, ale aj skupinka študentov ( 2-3, neodporúčam viac), ktorá sa
vzájomne dohodne na téme a spoločne sa podieľajú na jej spracovaní. Prácu
ale môže obhajovať len jeden zo skupinky riešiteľov.
Po výbere
témy je každému riešiteľovi ( alebo skupinke riešiteľov ) určený
konzultant. Jeho úlohou je
pomáhať
riešiteľovi pri písaní práce ( orientácia v problematike,
odporúčaná literatúra, formálna úprava práce...) a pri riešení jednotlivých
problémov.
S ďalšími otázkami ohľadom SOČ
sa môžu študenti obrátiť na mňa osobne.